27 Mart 2008 Perşembe

Islak Kek


Ne zamandir yapmis oldugum resimleri cekilmis tariflerimi sizlere dolayisi ilede siteye aktaramamistim , simdi bu birkac tarifimi sizlerle paylasiyorum ..Ayrica bu ilk tarif olan islak kekimizi mevlude arkadasim enfes yapiyor ben ilk onun elinden yedim ve denedim kendisi ustasidir tarif icin coook tesekkurler canim arkadasim..
Malzemeler:
3 yumurta
1.5 su brd. seker
1.5 su brd. sut
1 pk. vanilya
2 su brd kadar un
2 yemek kasigi kakao
1 su brd . siviyag
1 pk. Kabartma tozu
Tarif :
Oncelikle yumurta seker cirpilir sonra sut , vanilya , siviyag , kakao eklenerek cirpmaya devam edilir ve bu karisimdan bir su brd kadar ayirilir sonra un ve kabartma tozuda eklenerek tereyagli veya normal yaglanmis borcam veya tepsiye karisim dokulur .Kek pisirme ayarinda kabarincaya kadar 25-30 dk. kadar pisirilip bir kurdan batirilabilinir pisip pismedigini anlamak icin , sonra firindan cikarip bir iki dk . sonra once dilimleyip sonra ayirdigimiz karisimi ustune dokuyoruz .Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: