12 Haziran 2009 Cuma

Gelin Tirnagi Baklavasi

Efendim ustalarin ustasi Oktay Ustamiz bize yine cok guzel bi hediye verdi nezamandir denemek istedigim bir baklava tarifi idi,sonuc sup sup supperr:)
Malzemeler:
1 cay brd. siviyag
1 cay brd. sut (ben sut tozu kullandim)
1 cay brd. su
1 tatli kasigi elma sirkesi
Bir tatli kasigi kabartma tozu
3 su brd. un(eleyin)
bi cimdik tuz(benden:)
Ici icin: badem , ceviz (cekilmis)
Ustu icin 200 gr. tereyagi
Acmak icin:
Iki su brd. nisasta
Bir su brd. un
karistirin
Serbeti:
bana 4 su brd. seker,3.5 su brd. su yeterli geldi..
Serbeti kaynayinca bir tatli kasigi portakal suyu,3 adet karanfil..
Tarif:
Hamur malzemeleri ile yumusak eli birakan bi hamur yogrulur..Sonra 30 esit parcaya bolunur , orta boy pasta tabagi buyuklugunde nisastali karisimla tek tek acilip 10'arli istiflenir..1O arli bezeler oklava veya merdane ile incecik yufka seklinde acilip rulo sarilir, verev kesilir,yaglanmis tepsiye dizilir..kizgin tereyagi gezdirilip onceden isitilmis firina verilir.Ciktiktan sonra 15 dk dinlendirilip ikiside ilik birlestirilir..Afiyet olsun..

2 yorum:

lezzet sefasi dedi ki...

Goruntu super, tarif de deyisik.Ellerinize saglik
Acaba cevizleri rulo yapmadan once rulonun icine mi serpiyorsunuz.

camay dedi ki...

Sorma canim ben yaparken dalmisim actigim 10'arli yufkalari tepsiye bi guzel yay, sonradan bi aaaa diye bagirmisim:),ucunude almasi kolay oldu fakat cevizler bi guzel heryerine yayilmislardi bende cok az ekstra koydum, normali yufka ortadan bir serit alinarak ikiye bolunur ve iki yufkaninda duz kisimlarina yine serit halinde cekilmis ceviz konur rulo sarilir ,verev kesilir,islemler cok kolay bizler icin guzel bi alternatif oldu sanirim,begenmene sevindim..