6 Mart 2008 Perşembe

Terbiyelenmis Firinda Tavuk Pirzola


Uzun bir aradan sonra iste geldim burdayim diyorum , herkese merhabalar efendim ,hamileligimden dolayi bir sure pek birsey yapamadim bugun misafirlerime oncesinde terbiyeledigim pirzola tavuklari firinlayarak bir yemek yapmaya calistim ve ben bayildim hem goruntu hem lezzeti superdi misafirlerimizde benimle ayni fikirdeler samimiyetle herkesin enazindan birkere denemesini tavsiye ediyorum pisman olmayacaksiniz..
Malzemeler:
Tavugun terbiyesi icin;
Bir veya iki kg tavuk pirzola
4 dis iri sarimsak (ezilmis)
1 su brd. yogurt(kati olucak)
1 cay brd. siviyag
1 tatli kasigi kekik
1 tatli kasigi kori
1 tatli kasigi kirmizi toz biber bendeki tatli olanindan
1 tatli kasigi karabiber
baharatlar tepeleme tatli kasigi olmayacak silme olmali ..
1 tatli kasigi tuz
istege gore bir miktar aci biber
yemegimiz icin 4 orta boy patates (yuvarlak dogranmis )
bir cay kasigi tuz ve karabiber
Bir su brd. sicak su
Tarif:
Oncelikle tum terbiye malzemesini yikanmis tavuklarimizla harmanliyoruz ve buyuk bir plastik kapakli kabimiz icerisinde bir veya iki gun buzdolabimizda dinlendiriyoruz (buzlukta degil normal alt kisminda ).Tepsimizi yagliyoruz ve patatesleri en alta yerlestiriyoruz ustune bir cay kasigi tuz ve karabiberimizi serpip patateslerin uzerine tavuk pirzolalarimizi yerlestiriyoruz.Ilk etapta 40 dk. kadar firinda birazda yuksek ateste kizarincaya kadar pisiriyoruz.Sonrasinda firindan alip uzerine sadece bir su brd. suyumuzu gezdirip tekrar firinliyoruz ve 10 dk. daha pisirip firindan cikariyoruz .Servise hazir .Afiyet olsun...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Mmmh nefis görünüyorlar,ellerine saglik.Iyi pazarlar.