7 Ocak 2009 Çarşamba

Portakal Kabugu Receli

Portakal kabugu recelini gecenlerde esim istedi bende seve seve yaptim daha once hic denememistim sonucu merak ediyordum biraz zaman aliyor ama deyiyor..
Malzemeler:
3 adet portakal kabugu (kolay dograyicilar ile icinin beyaz kismini cok almadan keserseniz daha guzel olur)
Iki su brd. seker
Bir su brd. su
Bir karanfil
Bir portakal kabugu rendesi
Bir limon kabugu rendesi
Tarif:
Portakallari iyice yikayip kabuklarini ince tabaka seklinde aliyoruz.Sonra seritler halinde kestigimiz portakal kabuklarini yine kucuk seritler haline getiriyoruz.Tencereye ustunu gecicek kadar sicak su koyup bir gece bekletiyoruz.Yine tencereye ustunu gecicek kadar su alip kaynatip bu suyu dokuyoruz.Ayni islemi 4 kez tekrar ediyoruz.Portakal kabugunun acisi ve asidi cikinca suyunu son kez suzup tekrar kabuklarin uzerine iki su brd. seker ve bir su brd. suyumuzu alip kaynamaya birakiyoruz .Karanfili atip yagunlasmasini bekliyoruz.Kaynayip yogunlasmaya baslayinca portakal ve limon kabugu rendesini(rendenin en kucuk tarafinda yapilacak pure kivaminda )koyup yogunlasincaya kadar kaynatiyoruz.Pisince ilinmasi icin bekletip kavanoza aliyoruz.Afiyet olsun..

3 yorum:

birsence dedi ki...

bende önümüzdeki hafta yapmayı düşünüyorum reçelimi..ben biraz daha farklı yapıyorum turunç reçeli gibi rulo sarıyorum ama doğranmış dahada kolay yeniyor...bende sırf şekillerini sevdiğim için o kadar uğraşıyorum...ellerinizes ağlık afiyetle yiyin...

camay dedi ki...

Canim ziyaretin icin cok tesekkurler seninde simdiden ellerine saglik..

seyabb dedi ki...

Çok güzel görünüyor...Beyaz kısımlarını almazsak acımsımı olur...?