23 Ocak 2009 Cuma

Terbiyeli Sebze Corbasi


Yine cok lezzetli bi corba tarifi geliyor.
Malzemeler:
2 yk. un
4 yk. tereyagi
Koftesi:
100 gr. kiyma
Bir kuru sogan rendesi
Bir cay brd. kuru ekmek rendesi
Baharatlar(ben kimyon, karabiber, tuz,kirmizi toz biber koydum)
Bir yumurta
Bir -iki dal maydanoz incecik dogranmis
Bir kahve fincani pirinci yikayip suzup ekliyoruz kiymaya
Terbiyesi:
Bir yumurta sarisi
Yarim limonun suyundan biraz azaltip koyun
Sebzeler:
1 havuc minik kupler halinde
1 patates ayni sekilde hazirlanmis
Tarif:
Ben oncelikle sebzeleri hazirladim ve koftelik malzemeleri yogurup minik yuvarlaklar (misket buyuklugu) yaptim, tum bunlari iki bardak kaynamis suda hasladim,(kofteler onceden tavada bir iki damla yagda sotelenirse cok daha lezzetli oluyor).Tencereye tereyagini koyup erittim ve unla kavurdum soguk su ekledim topaklanmamasi icin cirpma teli ile devam ettim bi sure karistirmaya.Kaynayinca diger tarafta pisen sebzeli ve kofteli suyu ekleyip bir tasim kaynattim , terbiyesi icin yumurta sarisi ve limon suyunu iyice cirpip ilistirarak corbaya ekledim yine bi tasim kaynatip altini kapattim.Ustune istediginiz sosu yapabilirsiniz ben tatli kirmizi toz biber yaktim biraz yagda , o sekilde servis yaptim.Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: