19 Ağustos 2007 Pazar

Yaprak Sarmasi




Bu sarma esimin ve oglumun en cok sevdigi yemeklerden . Bizim evde yaprak sarmasi cerez gibi yenilir ayni gun tukenir anliyacaginiz :) Buyrun efendim mis gibi yaprak sarmasina ;

Malzemeler:
1.5 sb. yikanmis iyice suzulmus pirinc
4 yk. siviyag
4 adet orta boy kuru sogan
uc yk. dolmalik fistik
uc yk.kus uzumu
yarim tk.dan biraz fazla karabiber
bir yk.nane
iki tatli kasigi (tepeleme) tarcin
iki tk. toz seker
bir ck. tuz
bir su br. maydonoz
bir cay brd.sicak su
yarim kg. Asma yapragi
pisirmek icin tencerenizin icine sigacak duz bir tabak (yapraklarin acilmamasi icin)
yarim cay br. siviyag ve ilk etapta bir su brd kaynar su..

Yapilisi:


Oncelikle tava veya tenceremize siviyagi koyuyoruz soganlari kucuk kucuk yemeklik dograyip yagimiza atiyoruz , dolmalik fistiklarida ekliyoruz ve kavurup diger malzemeleri ekliyoruz en son maydonozu ekleyip tencerenin altini kisip 10 dk. demlenmesini bekliyoruz .Altini kapatip 15-20 dk. sogumasini bekliyoruz , bu esnada yapraklarimizi yikiyoruz (ben kavanozda aliyorum ve kaynar suyla iyice yikiyorum).Tenceremizin alt kismina bir tane yapragi serip diger yapraklari sarmaya basliyoruz Ben her sardigim yapragi soyle elimle hafif siktirip oyle yerlestiririm tencereye.Ustune duz bir tabak bastiriyoruz sonra yagimizi ve sicak suyumuzu da koyup ilk 5 dk . normal atesle hafif kaynamaya basladimi kisik ateste dinlene dinlene ve suyunu kontrol ederek (yaklasik iki cay bardagi sicak su dada ekliyorsunuz )pismeye birakiyoruz .Pisme islemi tamamlaninca kapagi kapali bir sekilde sogumaya birakiyoruz .Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: