21 Eylül 2008 Pazar

Beyti Kebabi


Sevgili gulun mutfagindan denedim ve cok begendim;http://dogada.blogspot.com/
Malzemeler:
400 gram kıyma
1 adet soğan
1 yumurta
1/2 demet maydanoz
3-4 diş sarımsak
2 dilim bayat ekmek içi
Tuz, karabiber, pulbiber, kimyon
SARMAK İÇİN
1 adet yufka
50 gram margarin veya tereyağ
SOSU
1 yemek kaşığı biber salçası
1 su bardağı su
1 kaşık tereyağ
1 adet yumurta üzerine sürmek için
ÜZERİNE
1 su bardağı yoğurt
2 kaşık tereyağ
Tarif:
Köfte malzemeleri yoğurulup köfte hazırlanır .
1 kaşık tereyağ veya margarin eritilir biber salçası katılıp kavrulur 1 su bardağı su eklenip kaynatılır ve soğumaya bırakılır.
50 gram margarin eritilir ,1 adet yufka masaya serilir eritilen margarin yufkanın her tarfına sürülür ortadan kesilir , kesilen yufkanın geniş taraflarına 2 parçaya ayırdığımız köfte rulo şeklinde yerleştirilir ,çok sıkı olmayacak şekilde rulo yapılır 2 santim genişliğinde verev kesilir yağlı kağıt serili tepsiye dizilir, üzerlerine 1 bütün yumurta çırpılarak sürülür, sıcak fırında üzerleri kızarana kadar pişirilir . Soğuyan salçalı sos üzerlerine dökülerek tekrar fırına sürülür 10 dakika kadar pişirilir .
Erittiğimiz tereyağ üzerlerine gezdirilip yanında yoğurt kızartılmış biber ve domatesle birlikte sıcak servis yapılır .
NOT: ben erken hazırladığım için yumuşamasın diye yoğurdu yerken ekledim .

Hiç yorum yok: