23 Kasım 2007 Cuma

Ic Pilav servisi ile Firinda Hindi


Bugun ilk firinda hindi tecrubemi yasadim , aslinda ben daha cok kaz eti tercih ederdim ee nede olsa Karsliyiz fakat buralarda bulmak zor..Ilk tecrubeye karsin yaninda ic pilavi servisi ile mukemmel bir aksam yemegi oldu..
Malzemeler:
4-5 kiloluk tum hindi
bir bas sarimsak(hepsi ayiklani ezilmis)
bir kahve fincani maydanoz (ayiklanip dogranmis)
bir kahve fincani dereotu (ayiklanip dogranmis)
Bir su brd. tuz(salamura icin)
Uc litre soguk su (salamura yapmak icin)
Kekik, oda sicakliginda tereyagi ,limon kabugu rendesi , tuz, kizrmizi biber, karabiber
Bir buyuk firin poseti
Yanina garnitur olarak ben patates , havuc ve arpacik sogan koydum.Arpacik sogan ayiklanarak , digerlerini kup kup dograyip hafif karabbiber tuz, kirmizi biber , kekik ve siviyagi ile harmanlayip ayri bir firin posetine koyuyoruz.
Tarif:
Hindiyi soguk suya tuzu ilave edip bir gece salamura ediyoruz .Sonra hindiyi yikayip kuruluyoruz ,ayiklanmasi gereken tuyleri kalmis ise ki mutlaka kalmistir onlari cok dikkatli bir sekilde hic kalmamasina ozen gostererek ayikliyoruz ve boynu ve arka kismini kesip aliyoruz .Ayri bir kapta yumusak margarin sarimsak ve baharatlari , maydonoz ve dereotu ile harmanlayip hindinin derisini elimizle yavas yavas kaldiriyoruz yani eti ile derisi arasina bu sosu bir guzel yayiyoruz.Diger taraftan firini isitmaya basliyoruz .Hindiyi psete koyup posete igne ile birkac delik aciyoruz , pseti bir tepsiye koyup firina koyuyoruz. .En az 3.30 saat pisiriyoruz .Garnitur posetinide ayni sekilde firina koyup hindi ile ayni zamanda pisiriyoruz .Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: