17 Kasım 2007 Cumartesi

Zeytinyagli Yaprak Sarmasi*


Uzun zamandir yaprak sarmasini eksili yapmiyordum ben hep tatli sararim yapragi yani tarcinli falan fakat bu halini ozlemisim ve bu sefer eksili zeytinyagli yaprak sarmasi sardim ve birde sitemde mevcut tiramisu tarifini bir kac malzeme ekliyerek denedim cok hos oldu simdi tarifleri veriyorum..
Malzemeler:
Bir kavonoz salamura yaprak
Bir su brd. yikanip suzulmus pirinc
Bir su brd. maydonoz
4 adet kuru sogan yemeklik doranmis
Bir adet sarimsak
Bir tatli kasigi karabiber , bir yemek kasigi nane ,bir cay kasigi tuz
Yarim cay brd. siviyag
Yarim limonun suyu
Pisirme esnasinda bir su brd. sicak su ve iki yk. siviyag
Tarif:
Salamura yapraklarimizi kaynar suda iyice yikiyoruz , sonra tavamiza yagi ve soganlari alip bir guzel kavuruyoruz , sarimsagi dogruyoruz ve onuda katiyoruz pirincide ekleyip karistiriyoruz baharatlar ve limon suyu katip kavurma islemine devam ediyoruz.Suyunu koyup altini iyice kisiyoruz ve demlenmeye birakiyoruz.Ic malzeme soguyunca tek tek yapraklarimizin saplarini kopararak genis tarafina icten az miktarda koyup ustune bas kismini kapatip yanlarini iceriye alip yuvarliyoruz rulo yapiyoruz bir nevi bu sekli herkes bilir mutlaka ama belki ihtiyac olur diye yaziyorum.Tencerenin en altina bir yaprak koyup sardigimiz yapraklari tencereye birguzel sira halinde sikca diziyoruz en uste bir tabak kapatip bu yapraklarimiz piserken acilmasin diye , tabagin ustunden bir su brd. kaynar su , iki yk. siviyag koyup pismeye birakiyoruz bir muddet sonra altini kisin ve biraz su ekleyin.Yavas yavas pismeye birakin.Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: