17 Kasım 2007 Cumartesi

Karisik Tursu

Nihayet bende tursumu kurabildim ee kis mevsimine tursusuz girmeyelim dedik uzun zaman oldu tursu kurmayali en son Kosovada kurmustum ,bu yuzden bazi seyleri unutmus olabilecegimi dusunerek isin ustasi Hatice Bez arkadasim'i cagirdim saolsun aksam hic reddetmeden geldi ve birlikte kurduk tursumuzu , hatice'nin tursusunu cok begenmistim ins. onunki kadar guzel tutar...
Malzemeler:
Iki kilo tursuluk salatalik
Iki adet orta boy lahana
Bir adet orta boy karnibahar
Iki kg. yesil fasulye (tursuda bayilirimmm)
Iki kg. havuc
Bir demet maydanoz
Bir veya iki sap kereviz dali yapraklari ile
Bir su brd. nohut
Bir bas sarimsak ayiklanip ikiye bolunucek
Bir cay brd. sirke
Ben 5 litre su kullandim yaklasik
13 yk. yemeklik tuz
Uc adet limonun kabuklarini soyup halka halka aralara katacagiz.
Siz bu karisima yesil tursuluk domates ,acur vs. katabilirsiniz ayrica tabiki birkac aci ve tatli sivri biber cok hos bir lezzet veriyor....
Tarif:
Ben lahana havuc vede fasulyeleri kaynayan suda iki dk. kadar bekletip hemen cikardim, sonrasinda ayri bir tencerede su , sirke , tuz karisimini kaynattim altini kapatip sogumaya biraktim .Salatalik ve havuclari zevkinize gore dograyabilirsiniz.Karnibahari yikayip kucuk kucuk birbirinden ayirdim.Sonra bidonun icine once malzemeleri aralarina nohut , limon ve sarimsaklari koarak en uste kadar geldim ve sogumus olan suyunu ustunden bosalttim .En ustune sadece yikadigimiz maydanozlari saplari ile birlikte yerlestirdim ve ustune uygun bir agirlik koydum.Kapagini sikica kapattim ve serin karanlik bir yer ayarladim tursu icin .Veeee bekliyoruz bakalimmm.Afiyet olsun..

Hiç yorum yok: