21 Eylül 2007 Cuma

Arap Asi Corbasi

Arap asi corbasini hep merak ediyordum benim de yillardir yaptigim bir corbaya cok benziyor , bugunku iftar corbamizin tarifi soyle..
Malzemeler:
4 kasik tereyagi
4 kasik un
Bir adet kuru sogan (tum halde tavuklari hasladigimiz suya konulacak haslandiktan sonra icinden alinacak )
Haslanmis iki uc adet tavuk budu(didilecek)(tavuk haslanirken suyuna mutlaka tuz atilmali)
Bir yk. domates salcasi
Bir dis sarimsak(ezilecek)
Bir cay kasigi nane
ben maydonoz ve dereotuda koydum
biraz toz kirmizi biber
Tarif:
Oncelikle tereyaginda unu kavuruyoruz , kavurdugumuz una bir yemek kasigi salcayi ekleyip kavurma islemine bir sure daha devam ediyoruz, sonra ilk olarak bir bardak soguk su ekliyor ve tel cirpici ile karistiriyoruz sonra tavuklari hasladigimiz suyuda ekliyoruz ve yine tel cirpici ile cirpmaya devam ediyoruz.Bir tasim kaynayinca icine didilmis tavuklari ekliyoruz.Bir iki tasim kaynayinca tel cirpici ile ben tekrar bi cirpiyorum didilmis tavuklar daha bi inceliyorlar.Ezilmis sarimsak az bi suyla ayristirilir ve corbaya eklenir .Sonra nane maydonoz ve dereotunuda ekleyerek kisik ateste bir sure daha kaynatip altini kapatiyoruz ..Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: