13 Eylül 2007 Perşembe

Dizme Patlican Kebabi


Patlicani her turlu seven birisi olarak ,sizlere bu kebabi bir kerecik denemenizi oneririm ,gerci Turkiye deki patlicanlarin yerini hicbiyer tutmuyor , Amerika daki patlicanlardan o tadi biz alamiyoruz eminim oradaki hormonsuz urunlerle tam lezzetini bulacak bu kebab Ramazan da iftar sofralarimiz icin mukemmel bi secim olur...
Malzemeler:
4-5 patlican
550 gr. kiyma
Bir brd. ogutulmus bayat ekmek
Bir brd. maydonoz
Bir yumurta
Bir yk. siviyag
Bir sogan rendesi
Bir dis sarimsak ezilip kofte harcina eklenecek
Biraz karabiber , tuz , kimyon , kirmizi biber
ustu icin bir su brd. biraz fazla kaynar su ( bir tatli kasigi domates salcasi , bir cay kasigi biber salcasi ve kimyon karabiber tuz kirmizi biber atip biraz siviyag gezdiriyoruz).
Tarif:
Patlicanlari bol tuzlu suda bir iki saat beklettim , sonra yikayip bir bezle suyunu aldim.Koftesi icinde harc malzemesini yogurarak bir saat buzdolabinda beklettim.Sonra orta boy bir tepsiye sirasiyla bir patlican (ben patlicanlari yarim ay seklinde keserek dizdim)bir cevizden biraz kucuk kofteleri elimizle hafif yuvarlayip dizmeye basliyoruz .Islem tamamlaninca karisimli suyumuzu ekleyip ustunu kapatip sicak firinda en az bir saat pisiriyoruz.Afiyet olsun...

2 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba camay;oncelikle siten hayirli olsun,hersey cok guzel gorunuyor.yemeklerini tatmis ve de tadi damaginda kalmis biri olarak ,sitenin varligini duydugumda cok sevindim..patlicanlar da bir harika gozukuyor ellerine saglik..dilek orlando

camay dedi ki...

Dilekcim tesekkur ediyorum bu guzel sozlere , hakikaten goruntusu kadar hos lezzetide, ins. buralarada bekliyoruz seni ve yakisikli oglunu opuyorum sevgiler..