16 Eylül 2007 Pazar

TAVADA KUNEFE




Dun aksam iftar sonrasi arkadaslarima kunefe yaptim hepbirlikte cok hos candan vakit gecirdik , pelincim resimleri cekti , yasemin ve birgul caylari hazirladi ve en son ruveyda ve fatma arkadasiminda katilimlariyla ortaya lezzetlimi lezzetli bir kunefe cikti .Bilenler bilirler yapimi cok pratik lezzeti anlatilmaz bir tatli ..Hepinize cok tesekkur ediyorum ve en kisa surede tekrar bekliyorum.Teyzemde birkac gun once siteye kunefe tarifi koymami istemisti umarim begenirsin teyzecim.. ( Arkadaslar ben peynirini burdaki international marketlerden aldim ama duyduguma gore Amerikadaki diger buyuk marketlerdede bulabilirmisiz .)
Malzemeler:.
Ben bu malzemeler ile 3 tava kunefe yani 12 kisilik servis cikardim ..
450 gr. kadayif
100gr. tereyagi veya katiyag
350gr seweet cheese(tatli peynir )
Serbet:
2.5 su brd. su
2.5 su brd.seker
Bir cay kasigi limon suyu
Tarif:
Oncelikle kadayifi didiyoruz bu islemi nekadar cok yaparsak okadar guzel sonuc elde ederiz, eritip ilittigimiz tereyagimizla birguzel harmanliyoruz .Tavayi alip biraz tereyagi suruyoruz alta sonra kdayifi yayiyoruz sonra ustune rendelenmis peynir ve yine kadayif yayiyoruz , elimizle bir kere bastiriyoruz ustune ve hafif ateste veya kisik ateste ustu acik pisiriyoruz .Duz yayvan bir tabak yardimi ile ters ceviriyor diger tarafinida kizarincaya kadar pisiriyoruz ve tekrar tabaga alip sicak serbeti dokuyoruz .Afiyet olsun...

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Camaycim, daha once kunefenin resimlerini cekemeden kalmisti :) demekki bana nasipmis :) cok guzel vakit gecirdik.Kunefe de cok lezzetliydi, ellerine saglik..
Hem gulduk eglendik hem de kunefeni yedik, cok guzeldi.
Ben de en kisa zamanda deniycem.
Not:Evlenip ilk Amerika'ya geldigimde yemek yapmayi pek bilmiyordum. Fakat,Camaycigimin, Yasemincigimin ve Mevludecigimin sayesinde cok kisa zamanda cesit cesit ogrendim.Hep de davet ettiniz sagolun, beni o zamanlar yalniz birakmadiniz..
SEVGILERIMLE..PELIN

camay dedi ki...

Sen bizim seker arkadasimizsin ,muhabbetimiz birlikte gecirdigimiz zamanimiz guzel geciyorsa emin ol bu senden kaynaklaniyor ,vefali arkadasliklarin dostluklarin hic bitmemesi dilegi ile ...

Adsız dedi ki...

neşe
tariflerin hepsi çok güzel ben bu siteye girdikçe ailece kilo almaya başladık yemek marifetinde bana çekmişsin:):)hata ben geçmişsin :D
ramazan ayı boyunca değişik tarifler bekliorum seni öptüm hayırlı ramazanlar

camay dedi ki...

Kilo alma konusuna artik hic girmiyorum teyzecim malum zor isler onlar mesela yemek yapmak daha kolay bir is :) , bugun bu yemekleri yapabiliyorsam sizlerin buyuk payi var hamarat teyzem benim , ee okadar gozlemden sonra mutfaga gecme sirasi biz comezlere geliyor , ins. bende sikca tarif eklemek istiyorum site yeni oldugu icin biraz hizli devam edeyim diyorum , hayirlisi opuyorum hepinizi , hayirli ramazanlar ...

KY dedi ki...

merhaba camay.. blogunu Ramazan Yemekleri etkinliği'nde gördüm we hemen blogunda gezmeye başladım. ve blogunda gözüme çarpan ilk şey tümt ariflerinin "Türk Mutfağı"'ndan olmasıydı bu yüzden ilk olarak seni Amerika'da yaşayıp Türk Mutfağı'na bu kadar sadık kalman sebebiyle kutluyorum...

Her ne kdr Amerika'nın kendine ait bir mutfağı bir yemek kültürü olmasa da, nedense ABD'ye gidenler kendi mutfaklarını unutup ordaki FastFood kültürüne kapılıp gidiyolarlar..Hem de kapıldıkları bu amerikan kültürüyle kimliklerini ve bununla birlikte sağlıklarını da kaybediyorlar.

Etkinliğe yolladın her iki tarifte gerçekten çok lezetli gözüküyor ama özellikle de, peyniri ve onunla yapılan her türlü tatlıyı seven biri olarak, Künefe'ne hayran kaldım doğrusu.. Ellerine Sağlık..

Sevgilerimle..

camay dedi ki...

Kubracim haklisin Amerika da yasamin kolayliklari ve guzel yanlari vardir mutlaka fakat bizim mutfagimizin yerini hicbir mutfak tutmuyor ve buradaki Amerikali arkadaslarimizda bizim mutfagimiza yemeklerimize hayran kaliyorlar Turk kulturu bir baska..Inanin ben tam bir kunefe hastasiyim hergun yesem bikmam heralde , muthis bir uyum cok hos bir lezzet , bu guzel yoruma cok tesekkur ediyorum sevgiyle..Hayirli Ramazanlar..