11 Eylül 2007 Salı

Kakaolu Kek




Bugune kadar yedigim en guzel keklerdendi ,keki nekadar cok cirparsaniz ilk yumurta ve sekeri sonrasinda tum malzemeyi okadar guzel kabariyor ozdesiyor, ben yedigim zaman lezzetine hayran oldugum Gulay ablanin tarifini sizlerle paylasiyorum .Tarifi aynen veriyorum...
Malzemeler:
4 yumurta
iki su brd. seker
Bir su brd. siviyag
Bir su brd. sut
iki pk. kabartma tozu
bir pk. vanilya
iki yemek kasigi kakao
aldigi kadar un
Tarif:
yumurta ve seker iyice cirpilir ve sonra diger malzemeler eklenir ve mikser ile 10 dk. cirpilir.Kek hamurundan bir bardak alinir ve icine kakao katilir yine cirpilir sade hamur kek kalibina dokulur (ben tereyagi ile yaglayip ki herhangi bir kati yagda olur , sonra biraz dolaba koydum yaglanmis kek kalibini) , ardindan kakaolu karisim ustune eklenir ve ister yemek kasiginin ters tarafi veya benzeri birsey ister parmaginizi hamura sokup dalgali model verin veya dilediginiz sekli...Bundan sonrasi sicak firina girmesi vede firindan ciktiktan sonra sogumaya birakilmasi islemleri..Sonra kek kalibi ters cevrilir ve dilediginiz sekilde servis edilir.Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: